Ścieżka przyrodniczo - historyczna w Piławie Dolnej

Podczas majowego weekendu postanowiłam wybrać się na krótką wycieczkę. Uwielbiam zwiedzać tereny Dolnego Śląska, bo uważam, że mieszkamy w niesamowitym zakątku; nie musimy daleko szukać pięknych miejsc, bo mamy je tuż pod nosem.

Chciałam spędzić spokojne popołudnie, podjęłam decyzję, że pojadę do Piławy Dolnej. Słyszałam same pozytywne opinie na temat ścieżki przyrodniczo - historycznej, zdecydowałam przejść się tą trasą.

Swoją wędrówkę zaczęłam od miejsca tuż przy pałacu przebudowanego z wcześniejszego dworu renesansowego z XVI w. 


Po drodze mijałam kilka tablic informacyjnych, z których dowiedziałam się wielu ciekawostek dotyczących historii Piławy.


Na chwilę przystanęłam przy widocznym pomniku poświęconym pamięci pruskich i austriackich żołnierzy poległych i rannych w bitwie dzierżoniowskiej w 1762 r.


Moja trasa biegła wzdłuż stawów piławskich...


Następnie prowadziła w kierunku kościoła Najświętszej Maryi Panny. Nie sposób było się zgubić bo kierunek nadawały biało-zielone kwadraty (przedzielone wzdłuż przekątnej) namalowane na różnych obiektach.


Ostatni rzut okiem na połacie zieleni tuż przed przekroczeniem jezdni!


Jestem już coraz bliżej kościoła z czerwonej cegły (zbudowanego w XIX w.).


Trzeba uważnie rozglądać się za biało-zielonym oznakowaniem, aby nie zboczyć z trasy.


W oddali widać ule...


Gdzie prowadzi ta droga?


Ależ tu pięknie i tajemniczo!


Zaraz pojawią się pola, przez chwilkę mignął mi kicający zając :)


Soczysta zieleń dookoła, można pooddychać świeżym powietrzem, którego tak brakuje mi w mieście!


Jest i miejsce do odpoczynku. Można usiąść i się zrelaksować.


A takie krajobrazy można ujrzeć z punktu widokowego. Warto było wyjść się z domu ^^


Czas ruszyć dalej... Mijam kolejną z wielu tablic informacyjnych, moja wiedza o terenie wzrasta.


Jak cudownie przespacerować się wśród kwitnącego rzepaku!


Widzę już kolejny punkt rekreacyjny! Polecam trochę poćwiczyć, a potem odsapnąć przed dalszym marszem.


A może jakieś zagadki? Ich rozwiązanie wcale nie było takie łatwe :)


Po zjedzeniu kanapek, ruszam kolejnym etapem trasy.


Ostatnie kilometry mijają mi zbyt szybko. Zachwycam się fantastycznymi widokami!


Niestety, to już koniec wycieczki. Wróciłam do stawów piławskich.


Przebyta trasa ma ok. 6 km. Droga prowadzi po nizinnym terenie, więc jest to doskonałe miejsce na spacer dla wszystkich, zadowolone będą zarówno dzieci, jak i starsze osoby. Podczas spokojnego spaceru, który zajął mi ok. 2,5 h spotkałam na swojej trasie jedynie dwóch rowerzystów, więc ścieżka przyrodniczo - historyczna jest doskonałą alternatywą dla osób, które nie lubią zatłoczonych szlaków.
Jeśli szukacie pięknego miejsca w okolicy, aby spędzić aktywne popołudnie, serdecznie polecam Piławę Dolną! 

Po przewodniki z cyklu ,,Nieznane zakątki powiatu dzierżoniowskiego" zapraszamy do każdego z naszych działów w bibliotece.

Alicja Pietrzyńska

Komentarze

  1. Zgadzam się w 100%. Mieszkamy w pięknym regionie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz