Ciekawe książki na wakacje




"Lato tajemnic"  Rosie Rushton
(powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym)
Caitlin, uczennica elitarnego liceum artystycznego, zostaje zaproszona przez nowopoznane przyjaciółki - Izzy i Summer, do włoskiej rezydencji, należącej do rodziców jednej z nich, które oczywiście przyjmuje, spodziewając się wspaniałych wakacji. Nie wie jednak, że tajemnice otaczające rodzinę Summer zaintrygują ją tak bardzo, że postanowi je odkryć za wszelką cenę.
Książka idealna na słoneczne, wakacyjne popołudnia, podczas których przeniesiesz się do Włoch, gdzie razem z główną bohaterką będziesz poznawać sekrety pewnej rodziny i tak samo jak ona nie będziesz pewny, czy dobrym pomysłem jest, aby ujrzały światło dzienne. ,,Lato tajemnic" to świetna pozycja dla osób, które w leniwe dni chcą poczuć dreszczyk emocji.
Poleca Antymara

"Zrób mi jakąś krzywdę" Jakub  Żulczyk
Kiedy tylko pomyślę o książkach na lato, od razu mam przed oczami debiut Jakuba Żulczyka zatytułowany Zrób mi jakąś krzywdę. Książka po raz pierwszy ukazała się w 2006 roku, lecz ja szczególnie polecam wznowione wydanie z ubiegłego roku. Powieść napisana jest charakterystycznym dla autora, luźnym językiem, co sprawia, że ta pozycja jest jeszcze bardziej przystępna. Fabuła kręci się wokół dwudziestopięcioletniego Dawida i piętnastoletniej Kaśki. Para poznaje się zupełnie przypadkowo i postanawia wyruszyć w szaloną podróż po Polsce, podczas której bohaterowie zostają skonfrontowani z podstawowymi pytaniami o miłość, przyjaźń i dorosłość.

"Lata powyżej zera" Anna Cieplak

Lata powyżej zera, to (jak mówi notatka na odwrocie książki) powieść o pierwszym pokoleniu, które nie pamięta PRL-u i ostatnim urodzonym bez smartfona w ręku. Akcja książki rozgrywa się na przestrzeni lat 2001 - 2010, a główną bohaterką jest Anita, czyli dziewczyna, której czas nastoletniego buntu przypadł właśnie na pierwszą dekadę dwudziestego pierwszego wieku. Anita, jak każdy wtedy, słuchała muzyki z kaset, spędzała długie godziny na rozmowach przez Gadu-Gadu i oglądała filmy na VHS-ach. Anna Cieplak w mistrzowski sposób przedstawiła polskie realia początków dwudziestego pierwszego wieku.
Poleca Miłosz Musiał

"Wampir” Wojciech Chmielarz
Miłośnikom kryminału polecam serdecznie książki Wojciecha Chmielarza, który gościł ostatnio w naszej bibliotece. Warto sięgnąć po ,,Wampira” - będącego pierwszą częścią cyklu gliwickiego.  Główny bohater powieści: Dawid Wolski musi rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci młodego chłopaka. Lektura obfituje w wiele ciekawych wątków i niespodziewanych zwrotów akcji. Książka trzyma w napięciu, a finał zaskakuje. Lato z kryminałem to interesująca opcja, zachęcam do skorzystania z niej.
Poleca Alicja Pietrzyńska

"Lirogon” Cecelia Ahern
Lirogon, co to takiego? Pierwszy raz słowo to zobaczyłam na okładce książki Ceceli Ahern i właśnie tym zaintrygowała mnie ta pozycja. Byłam ciekawa, czy to wymyślone pojęcie, czy jest coś o tej nazwie. Na okładce jednak nie znalazłam odpowiedzi, więc poszukałam informacji w Internecie i okazało się, że lirogon to gatunek niezwykłego ptaka. Z ciekawością więc zabrałam się za lekturę i mnie ona nie zawiodła. Cecelia Ahern, jak to ma w swoim zwyczaju, zabiera czytelnika w tajemniczy i fascynujący świat dziewczyny, która ma wiele wspólnego z tytułowym ptakiem. Okazuje się, że jej niezwykłe zdolności mogą wiele zmienić. A co dokładnie, to już trzeba przeczytać w książce :) 
"Przewodnik Góry Sowie" Tomasz Śnieżek 
Polecam na wakacje przewodnik po Górach Sowich, dzięki któremu dowiedziałam się ciekawych informacji na temat naszego regionu oraz poznałam nowe dla mnie szlaki. Przewodniki zawsze towarzyszą mi podczas letniego wypoczynku. Dzięki nim mogę zaplanować ciekawe wycieczki. Bardzo lubie dzień przed wyprawą zajrzeć do książki i przeanalizować interesujące mnie szlaki, to jest ten moment ekscytacji i wyobrażeń na temat tego, co mnie czeka następnego dnia. 
Poleca Anna Plewak 

Komentarze