Najlepsze książki 2019 roku



Przedstawiamy Wam najlepsze książki jakie przeczytaliśmy w 2019 roku.

Może też je czytaliście, a może zachęcimy Was do lektury? :)


Najlepszą książką, jaką przeczytałam w 2019 roku były ,,Mgły Avalonu'', autorstwa Marion Zimmer Bradley (tłum. Dagmara Chojnacka). W tej powieści autorka spojrzała na legendy o królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu w całkowicie odmienny sposób, ponieważ cała opowieść została przedstawiona z perspektywy kobiet, które otaczały legendarnego władcę w ciągu jego życia. Od matki Igriany, poprzez siostrę Morgianę, na żonie - Gwenifer, kończąc. Podań dotyczących króla Artura i jego towarzyszy jest wiele, a pomiędzy nimi występują pewne znaczące rozbieżności. Jednak Marion Zimmer Bradley wykazała się sporą kreatywnością i cierpliwością, ponieważ udało jej się stworzyć spójną z nich historię, inną niż te, które do tej pory znałam.  Chcę podkreślić, że chętnie i często czytam książki, które dotyczą legend o królu Arturze, więc mam porównanie, chociażby z serią Bernarda Cornwella (tłum. Jerzy Żebrowski) o nazwie ,,Trylogia Arturiańska'', która nie zachwyciła mnie aż tak, jak ,,Mgły Avalonu''.

Antymara

Są takie książki, które nie pozwalają Ci się oderwać od ich lektury. Do takich tytułów z pewnością należy literacki debiut Macieja Marcisza zatytułowany "Taśmy rodzinne" . Ta słodko-gorzka powieść o skomplikowanych więzach rodzinnych głównego bohatera, Marcina Małysa zapewniła autorowi mocną pozycję na krajowym rynku wydawniczym. Polecam miłośnikom książek z socjologicznym zacięciem.  Czekam na następne publikacje debiutanta.

Miłosz Musiał
Z książek, które przeczytałam w tym roku polecam dziesiąty tom cyklu książek o Lipowie Katarzyny Puzyńskiej- „Rodzanice”. Wszystkie wcześniejsze części są warte uwagi, ale na ten tom czekałam z niecierpliwością. Książki te łączą w sobie elementy kryminału i powieści obyczajowej z rozbudowanym wątkiem psychologicznym. W „Rodzanicach” czytelnik znajdzie jeszcze tematy z mitologii słowiańskiej, motyw pełni księżyca i wilków. Jeśli macie ochotę wyruszyć do małej tajemniczej wioski i odkrywać jej tajemnice, to zapraszam do lektury „Rodzanic”.

Anna Plewak


,,Droga do domu" Przemysława Żuchowskiego to najlepsza książka jaką przeczytałam w tym roku! Przeżyłam z lekturą wiele niesamowitych chwil, zawędrowałam w głąb tej pięknej baśni i poczułam magię powieści. Byłam bardzo wzruszona, gdy przyglądałam się historii wilków oraz z każdą kolejną stroną coraz bardziej poznawałam tajemniczą osobę Walona. Przeżyłam z bohaterami wiele przygód, elementy fantastyczne i tło historyczne w Karkonoszach zachwyciły mnie. Książka jest dla mnie tym bardziej ważna, że mam autograf autora :) Nie mogę się doczekać, aż przeczytam kolejne części!

Alicja Pietrzyńska


Znalezione obrazy dla zapytania droga do domu żuchowski

Komentarze

  1. Mgły Avalonu zapowiadają się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Zachęcam do przeczytania i niech grubość Cię nie zniechęci, bo to naprawdę godna uwagi książka.

      Usuń
  2. Zgłosiłam się do Wielkopolskiego Instytutu Psychoterapii http://wip-poznan.pl/psychoterapia – otrzymałem fachową pomoc i już mi lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz