Wywiad z Krzysztofem Koziołkiem


Krzysztof Koziołek - Zielonogórzanin, mieszkający w Nowej Soli. Z zawodu pisarz i dziennikarz. Autor książek kryminalnych, sensacyjnych, przygodowych, fantastycznych. W swoim dorobku ma także kontrowersyjny thriller medyczny ,,Nie pozwól mi umrzeć". W 2018 r. otrzymał Zielonogórską Nagrodę Literacką - ,,Winiarkę" za kryminał retro: ,,Wzgórze Piastów" oraz za całokształt swojej twórczości. W 2019 r. jego kryminał retro ,,Nad Śnieżnymi Kotłami" został nagrodzony ,,Książką Górską Roku" w kategorii ,,Górska fikcja literacka i poezja". Autor jest pasjonatem wędrówek górskich oraz żużlu. Naszą bibliotekę udało mu się odwiedzić dwukrotnie, ostatnio udzielił wywiadu na bloga :)

1) Jaka jest Pana ulubiona książka?
Mam kilka takich, do których lubię wracać co kilka lat. To między innymi „H.M.S. Ulisses „ i „Tylko dla orłów” Alstaira MacLeana oraz seria „Obcego” Alana Deana Fostera.

2) Jaki jest Pana ulubiony film?
„Forrest Gump”, którego oglądałem już dwadzieścia razy, z czego połowę w kinie. Naprawdę! Byłem na tym filmie w kinie dziesięć razy, jeden z seansów trafił się nawet taki, że byłem sam na widowni.

3) Ostatnia piosenka, której Pan słuchał to...?
Podczas pisania powieści słucham „w tle” dwóch piosenek: jedna to „Sun goes down” w wykonaniu Robina Schulza i Jasmine Thompson, druga to „Blame” Calvina Harrisa i Johna Newmana. Mają w sobie to coś, że łatwiej mi się pracuje (śmiech). A kiedy nie piszę, dla rozrywki słucham „What is love” Haddaway’a, stary przebój z lat 80. poprzedniego wieku.

4) Podróż, która zapadła Panu najbardziej w pamięć?
Zdobycie „Orlej Perci” w Tatrach, jednego z najtrudniejszych ogólnodostępnych szlaków w polskich górach. Kiedy pokonałem ją pierwszy raz, zrobiłem to samotnie, więc tym większa była satysfakcja.

5) Gdyby mógł Pan zostać zwierzęciem, to jakim?
Takie pytanie w moim przypadku można uznać za podchwytliwe (śmiech). A już na poważnie: skłaniałbym się ku leniwcowi, bo wówczas wreszcie mógłbym wyspać się za wszystkie czasy (śmiech).

Serdecznie polecamy książki Krzysztofa Koziołka, które są dostępne w naszej bibliotece! Pozdrowienia od autora :)


Komentarze